2018年01月30日

Business Meeting 03: Meeting Agenda



A meeting is about to start in the company.

Meeting Chairman: Good morning! Let's get started. We're here today to discuss ways of improving sales in rural market areas. First, let's review the report from the last meeting which was held on October 15th. Judy, please read the report.

Judy White: Thank you, Mr.Lucas. Let me summarize the main points of the last meeting. We began the meeting by approving the changes in our sales reporting system discussed on August 30th. After briefly revising the changes that will take place, we moved on to a brainstorming session concerning after sales customer support improvements. You'll find a copy of the main ideas developed and discussed in these sessions in the photocopies in front of you. The meeting was declared closed at 8:30 in the evening.

Meeting Chairman: Thank you, Judy. So, if there is nothing else we need to discuss, let's move on to today's agenda. Have you all received a copy of the agenda? If you don't mind, I'd like to skip Item.1 and move on to Item.2: "Sales improvement in rural market areas." Sam has kindly agreed to give us a report on this matter. Let's listen to him.
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[Introducing the agenda]
■Have you all received a copy of the agenda?
 <皆さん、議題のコピーは受け取りましたか?>
■There are three items on the agenda. First,...
 <議題には3つの項目があります。初めに…>
■Shall we take the points in this order?
 <要点をこの順番に話しましょうか?>
■If you don't mind, I'd like to...
 <もし、構わなければ、私は...したいです。>
■go in order
 <順番に進んでいく>
■skip ... and move on to ...
 <...を飛ばして、...の話へ移る>
■I suggest, we take ... last
 <私は、...の話は最後にすることを提案する。>

[Parts of a Meeting Agenda]
■reading and approval of minutes
 <議事録の読み合わせと承認>
■reports of officers, boards, and standing committees
 <役員、委員会、常任委員会の報告書>
■reports of special (select or ad hoc) committees
 <特別選任、もしくは臨時委員会の報告書>
■special orders
 <特別注文>
■Unfinished business and general orders
 <未完了業務と一般注文>
■new business
 <新規ビジネス、新契約>
ラベル:Meeting
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2018年01月29日

オンライン英会話を180%活用するための三種の神器

PCやスマホがあれば、自宅で受講できるオンライン英会話教室。

通学の時間や手間も要らないので、雨の日、雪の日、早朝や深夜でも気軽に受講できるのがうれしいですよね。
online-lesson.jpg
しかし、オンラインならではの、揃えておいたほうがいいアイテムがいくつかありますので、今回ご紹介します。

@USBヘッドセット
オンラインで英会話を学ぼうとしたときに、最も重要なのが、このヘッドセットです。

私はほとんどデスクトップPCから受講しているのですが、アナログ接続のスピーカーとマイクを持っていたので、それらをそのまま使って、最初の数週間は受講していました。

しかし、講師から
「Sorry. What did you say?(ごめんなさい。今なんて言ったの?)」とか
「Can you say that again?(もう一度言ってくれませんか?)」、
「I can hear my voice twice from your side.(あなた側から私の声が2回も聞こえるんだけど。)」などと
何度も言われて、なかなかレッスンの内容自体が進まずに時間がたってしまうことがありました。

「せっかくお金を払って英会話を練習しているのに、コレではいけない!」と思って、あちこちのレビューを読みながら、一番評判の良かったUSB接続のヘッドセットを購入しました。

このヘッドセットを使うようになってからは、
「Your voice is very clear.(声がクリアですね。)」とか
「I can hear your mouthing easily.(あなたの口の動きが、声でわかります。)」などと
言われるようになって、授業もスムーズになりました。

USB接続だとデジタル信号なので、ノイズに強く、クリアな声で会話ができます。

今でも、たまに早朝自宅で時間が取れなかったときなどに、
昼休みに職場でスマホで受講するときがあるのですが、
スマホ付属のイヤホン・マイクでは音質があまりよくないようで、
結構聞き返されたりするので、ヘッドセットのありがたみを実感します。


快適にレッスンを受けたいなら、これはマストのアイテムだと思います。



AWEBカメラ
まず、前提として、ほぼすべてのオンライン英会話サービスで、生徒はWEBカメラがなくても受講できます。

つまり、講師は生徒の顔を見れないが、生徒は講師の顔を見れる状況ですね。

特に忙しい中、自宅からレッスンを受講するときには、メイクやヘアセット、服などに気を遣いたくない方も多いかもしれません。

そんな時はカメラをオフにしておいてもOK。

(私も飲み会の翌朝で、寝グセ爆発状態の時は、カメラをオフにして受講しています。笑)

しかし、先生がカメラを通して、私の口や舌の動かし方を見て、発音を改善するためのアドバイスをくれたりするので、私はカメラを使ったほうが、発音の上達が早いと思います。

カメラの画質については、インターネットの回線速度との兼ね合いになるので、できるだけ高画質なほうがいいと言うわけでもありません。

というのも、オンライン英会話の講師は海外にいて、インターネットの回線速度が遅いことも多く、自動的に画質が落とされてしまうこともあるからです。

とはいえ、普段友人や家族とビデオチャットしたりするなら、高画質のHD対応のものがいいですね。





Bデュアルディスプレイ
オンライン英会話をするときに、私がオススメするのが、デュアルディスプレイです。
dual-display.jpg
すでに日常で使っている方も多いと思いますが、ディスプレイを2つ繋ぐことで、より広いスペースで作業できるようになります。

私は、メインのディスプレイで、その日の英会話テキスト(pdf)とSkype画面を映して、サブの方で会話の中で出てきた新単語や表現をGoogleで調べたり、発音チェックしています。

使ってみると、これは本当に便利です。

私自身、ひとつのディスプレイで、その都度アプリケーションを切り替えればいいと思っていたのですが、ディスプレイ2つのほうが実質的にデスクトップが広くなるので、作業スピードが大幅にアップしました。

PCデスクには2個目のディスプレイを置くスペースがないので、私はこういうアームを使って、デスクの脇に固定しています。


コンパクトなノートPCを使っていて、モニターを繋ぐコネクタがない、と言う場合には、USB3.0から変換できるケーブルもあります。


別のディスプレイを買うのはハードルが高い方という方も、タブレットをお持ちなら、2個目のディスプレイとして使えるアプリもありますので、ご紹介しておきます。

iDisplay
AndroidにもAppleにも対応しているようですが、レビューを見ると、PCの性能や、WiFi速度などにより安定しない場合があるようですね。

現在、Android用は、WiFi接続のみとなっているようです。

いかがでしたでしょうか?

レッスンに集中できるよう、自分に快適な環境を用意してあげてください。

ひと通り準備が整った方は、まずは、無料レッスン
にチャレンジしてみてください。
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2018年01月28日

Business Meeting 02: Conducting a Business Meeting



A meeting is about to start in the company.

Chairman: I'd like to open today's meeting.

Phillip: First, I'll quickly go over the main points of the last meeting.

Chairman: If no one has anything to add, let's move on to today's agenda.

Phillip: I suggest we each give a little background on the suggestions we discussed last week.

Chairman: Could you repeat that, please?

Phillip: Let's start by going over the research you've done about the suggestions.

Chairman: You'll find most of the information outlined in the summary documents in front of you.

Phillip: These figures are interesting. It's clear to me that customer communications are not working as they should.

Chairman: Yes, our marketing efforts really haven't been effective to date.

Phillip: I suggest, we break up into groups and discuss how we can improve our strategies.

Chairman: Unfortunately, we're almost out of time. I suggest, you submit your idea on marketing and we can discuss the best strategy next week.

Phillip: Before we close, could we quickly discuss the sales campaign situation?

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■to open a meeting: start a meeting
■to go over: to review
■main point: the most important fact or idea
■to move on: to continue
■to give some background: to give some information
■figures: a written or printed symbol representing something other than a letter
■to date: as of the moment
■out of time: shortage of time
■minutes of the meeting: the official record of decisions made during the meeting
ラベル:business Meeting
posted by アキ at 00:13| Comment(0) | レッスン復習 | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

2018年01月27日

Business Meeting 01: Setting Up a Meeting

今回は、自分の発音練習の意味でも音声を収録してみましたので、もし良かったら聞いてみてください。



頑張って話しても言葉で伝わらなかった時はショック大きいので、私は新出単語に出会ったときには、できるだけWEB上の英辞郎Weblioで調べて、その単語の発音を聞くようにしています。


The president and the secretary are talking about the company's affairs.

President: I shall call for a meeting. Please set me an appointment with the Boards and Standing Committees.

Secretary: When will you want it, Sir?

President: Next Month, on the first Monday. The focus of the agenda will be on the quality assurance reports of each department.

Secretary: Will you require them to submit written reports?

President: Absolutely. Also, please include the Office of the Treasurer. The treasurer's monthly report will be included.

Secretary: Would you like to add more?

President: Please remind them of the company's goal. They should be aware all the time. The purpose of this meeting is to come up with an evaluation on how everyone follows the standards of providing service to our clients. On the other hand, we need to keep on track with the company's expenses over the period of time.

Secretary: Anything else, Sir?

President: Oh! Please remind me about the minutes from the last meeting. The follow up shall be discussed this coming meeting.

Secretary: All right.

President: I think That's all for now. Please make it a priority to disseminate this information.

Secretary: Okay, Sir. Everything was well noted.

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Standing committee: a permanent committee that meets regularly

agenda: a list of items of business to be considered and discussed at a meeting

department: a division of a large organization

treasurer: a person appointed to administer or manage the financial assets

standards: a required or agreed level of quality or attainment

minutes: a written record of a certain meeting

disseminate: spread, scatter or distribute
ラベル:Meeting appointment
posted by アキ at 19:46| Comment(0) | レッスン復習 | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

Connecting with Others 11: Reprimanding Your Staff

Patrick lost a very important account.
He has been called to the boss's office for official reprimand.

Patrick: Hello, sir. May I come in?

Boss: Yes, and close the door behind you. Take a seat. You know why I called you, don't you?
reprimand.jpg
Patrick: Yes, sir, I do. And I am very sorry. It will never happen again. I felt I was provoked and lost my temper, but I shouldn't have done.

Boss: Well, you better figure it out and fast. just don't let it happen again.

Patrick: Never, I promise.

Boss: What's wrong Patrick? You're one of my best employees. What went wrong?

Patrick: I've been having some problems at home and one of them said something that hit a bit too close to home and ticked me off. I admit I stand corrected.

Boss: OK Patrick. Take the day off and clear your head. I want you tomorrow to come back to work fresh, you hear me?

Patrick: Yes, sir.

Boss: Otherwise I will have to give you more than a verbal admonition. Now go home or wherever and relax a bit.

Patrick: Thank you sir. See you tomorrow at work.
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■reprimand:叱責する
■It will never happen again.:二度と起こりません。(起こしません。)
■provoke:怒らせる、いらいらさせる
■lost one's temper:カッとなる、キレル
■figure it out:理解する、考え出す
■don't let it happen again:二度と同じことを起こすな。
■hit close to home:痛いところを突く、なじみがあるので生々しすぎる
■ticked me off:人を怒らせる、イライラさせる
■I stand corrected:過ちを認める
■clear your head:頭をすっきりさせる
■admonition:勧告、忠告、警告
ラベル:workplace
posted by アキ at 00:37| Comment(0) | レッスン復習 | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする